2012. július 16., hétfő

A menekültekkel nem tudok, és nem is akarok foglalkozni









Már a sokadik megkeresést kapom menekültektől. Én nem vagyok ügyvéd, se paralegal, se pedig emigrációs tanácsadó. Ezek mind csak tervek nálam, de egyelőre én fejvadász vagyok. Tudok sokmindent ezekkel a dolgokkal kapcsolatban, ha valamiben tudok, segítek, de ennyi, és nem több.

Azt mindenki felejtse el, hogy én bármiféle telefonszámomat oda adom. Nem fogom, és nem is akarok senkivel sem beszélni addig telefonon, ameddig nem láttam a resume-ját, és nem látom úgy, hogy akarok az ügyével foglalkozni. Megmondom, hogy miért nem: mert mindenki egyformán fontos, és senkivel sem tudok másként törődni, mint a többivel, de legfőképpen a saját dolgaimmal kell, a munkahelyemen követelt dolgokkal, a családommal, tehát snekinek a búját-baját nem akarom hallgatni, mert nem én vagyok az, aki megszerzi bárkinek is a menekültstátuszt. Sőt én vagyok az, aki mindenkit a messzemenőkig lebeszél arról, hogy egyáltalán megpróbálja.

Az Illuminate Canada-nál se hívogassatok, mert néhanapján megyek be oda, az időm nagy részében én nem az irodában tartózkodom, és senki sem fog veletek foglalkozni, ugyanis, ha immigration üggyel akartok velük beszélni, akkor arra is van formanyomtatvány a weboldalukon, munkával kapcsolatban a recruiterekkel kell beszélni, de azok semmi mást nem mondanak első körben csak ezt: "send me your resume". Ha ezt érted, akkor érted, hogy mit mondok, miért ne telefonálj, ha nem, akkor meg azért is ne keress, mert addig nem érdekel.


Amit ezzel kapcsolatban el tudok mondani: Nem, senkinek sincs nagyon esélye, hogy egyáltalán megkapja. A legális út jelen esetben a work permit megszerzése, és azzal kijönni. Ennek vannak kitételei: BESZÉLNI KELL ANGOLUL. BESZÉLNI KELL ANGOLUL, ÉS ÚJRA BESZÉLNI KELL ANGOLUL.
Én nem akarok olyan munkákkal foglalkozni, amelyeknél nem kell az angol nyelvtudás, mert az már alapból nem nagyon lehet legális. ha valaki mint menekült talál ilyet, az próbálja meg, annyira fog vele menni, hogy ezen hiámyosságánál fogva a munkáltatója kihasználja a legmesszemenőkig, és nagyon nem is ugrálhat, mert örüljön, hogy egyáltalán tud dolgozni valahol.

Tehát én senkinek sem fogok ilyen munkákat keresni, és ne is kérjen rá, mert nem kívánok belemenni olyan ügyekbe, ahol kihasználják azokat az embereket, akiket én ajánlok, és nem is akarok olyan emberekkel foglalkozni, akikért nem tudom a felelősséget vállalni, emrt vagy teljesen alulképzettek, vagy/és nem beszélnek angolul.

Aki jelenleg menekültként várja a döntést, az egyet tehet: elhagyja az országot addig, ameddig nem utasítják el, és megpróbál visszajönni work visa-val. A menekült processt csak így lehet megszakítani. Hogy lesz-e annak következménye, hogy ezelőtt leadta magát menekültként: nem tudom. A jelen pillanatban levő állás szerint: nem probléma, megkaphatja. Ez van ma. Hogy a következőkben ez változik-e, azt nem tudom, ha tudo erről valamit, akkor itt megírom.

Így is sokkal, sokkal többet teszek meg mint amit az eddig gyakorlat mutatott.

Nem tudom biztosra mondani, hogy mindenféle szakmára gyorsan tudok/tudunk állást szerezni, ha nem szólok, akkor az azért van, mert nincs semmi lehetőség nyitva, ami nem jelenti azt, hogy akár a következő napon nem lesz. Most megpróbálok több másik fejvadász céggel is dolgozni, és minél több helyrőlvadászni a munkahelyeket, tehát azon vagyok, hogy aki akar, az jöhessen, de sajnos még ez sem az a világ, ahol varázsütésre történnek a dolgok, igyekszem, azaz a lehetetlent azt azonnal teljesítem (mint ahogyan sokan látják, a sok "segítőkész oldal szerint ninc slehetőség kijönni, nos ezt a lehetetlent említem), a csodákra viszont kicsikét várni kell.)


Még valami: ne is ajánljatok nekem pénzt! Nem kell. Akkor sem fogok valakit háttérbe tenni, ha nem ajánlja fel, mint ahogyan előnyt sem élvez az, aki felajánlja. Nem fogok amúhy is nehéz helyzetben levő embereket pénzzel leszedni, ez nem az én formám. Nem, nem akarok senkitől sem pénzt, vagyok annyira profi, hogy azoktól szerzem meg a betevőre valót, akiktől kell, nektek munkát szerzek, lehetőséget kijutni. Engem egyetlen egy dolog érdekel: a munkáitok alatt szerzett tapasztalatotok, az önéletrajzotok, és az angol nyelvtudásotok.

Nos: szabad rám haragudni, és a többi, és a többi. Nem akarok menekültekkel foglalkozni. Aki elindult így, az kaparja ki magának, ha tudja, mint fejvadász én azokkal foglalkozom, akiknek elegendő tapasztalata, gyakorlata van a saját szakmájában, és beszél angolul annyira, hogy ki tudjam ajánlani.