2012. augusztus 13., hétfő

Néhány tisztázandó kérdés GYIK







Van néhány dolog, amit el kell mondanom. Az első, és legfontosabb az az, hogy én csupán a fejvadász vagyok, azaz nem én veszlek fel benneteket, és nem is az én dolgom, feladatom, hogy a papírmunkát intézzem. (szeretném, de nem tehetem)


Tehát GYIK:


Történt-e már valami az önéletrajzommal kapcsolatban:

Ha nem szólok, nem jelentkezem, akkor az két dolgo miatt lehetséges:
Olyan a szakmád, hogy még nem találtam rá olyan munkaadót, aki vagy hajlandó ilyen munkakörben LMO-t kérni,
Vagy már elküldtem az önéletrajzodat, de még kotlanak rajta


Felvettek, vagy sem?

Ezt neked kell letisztáznod a jobinterview alatt


Miért nem küldik még a papírokat?

Nem tudom. Szintén nem az én asztalom, amint a jobinterview-d megtörtént, és pozitív eredménnyel, már nem hozzám tartoztok, minden továbbiakkal kapcsolatos kérdés ahhoz tartozik, aki felvett.

Azt tudnotok kell, hogy az egész folyamat lassú. Több okból is. Először is azért mert mint minden más országban, az állami hivatalok nem kapkodnak el semmit. Márpedig ahhoz, hogy hivatalos munkavállalóként gyere ki, aállami hivatalokon keresztül kell intézni mindent.

A megszokott eljárás az az, hogy az egency-k megkereseik a leendő munkavállalókat, elindítják az LMO-t (tehát a cég még mindenféle jelentkező nélkül beadja az igényt a Service Canada-hoz, hogy szeretne külföldről munkaerőt), és ezután kezdik emghirdetni az állást (nem találom benne a logikát, de ez van. Én más módszerrel dolgozom, de erről később, az első madarak még ezzel a módszerrel jönnek).

Tehát van egy cég, aminek lehetősége van külföldre meghirdetni az állást. Amint rádtalál, minden adatodat leadja a Service canada-hoz, ahol ismét kotlanak rajta egy sort (kb egy hónap), és rákerül a neved, hurrá, megkaptad a munkát.

Csakhogy először neked be kell szerezned a szükséges papírokat (igazolás, bizonyítványok, azok hiteles fordítása, stb), és mivel ez is egy jó kis paksaméta, ezzel is el lehet vacakolni eleget, és ha valamivel el lehet, azzal el is vacakolnak itt Kanadában, tehát : TÜRELEM
Mégpedig azért vacakolnak el, mert veled ellentétben nekik nem sürgős. Én sem szeretem ezt, én is jobban szeretem, ha valami halad, és gyorsan, de ez ellen nem sokat tehetek.

Az én dolgom az az, hogy ha lehetőségetek van, azt megkaphassátok. tehát odatolom az önéletrajzotokat a megfelelő helyekre, a megfelelő emberek asztalára, a többi rajtatok áll, vagy bukik.

Egyelőre ez volt a dolgom, most azon dolgozom, hogy ennél többet tehessek. De hiába kérdezitek tőlem százsoron, hogy mi van?? ha már megvolt a jobinterview-d, akkor onnantól kezdve én már nem tudom, hogy mi van.

Az Illuminate Canada-val nem dolgozom tovább. Közös megegyezéssel elküldük egymás oda, ahová szerettük volna, tehát oda nem keresek több embert, de ettől függetlenül más fejvadász cégekkel ugyanúgy dolgozom, és egy nagyon nagy építőipari céggel is, azaz munka lesz, és megpróbálom a papírmunkát is lerövidíteni, azaz megoldani úgy, hogy ne kelljen felesleges köröket futnotok az agytröszt kanadai alkalmazott miatt. Nos akkor majd lehet velem kajabálni, hogy miért is nem küldöm én a papírokat, mert akkor már az én saram lesz, sé akkor jogos a kérdés.


Mi lesz, ha megérkezem?


Fontos, nagyon fontos kérdése a jobinterview-nak. Rá kell kérdeznetek a relocation coordination-ra. Sok esetben a cég, sok esetben a fejvadász cég intézi.